Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Shaun Nolan is a PhD in sociolinguistics and is a certified teacher (gymnasiepædagogikum, Denmark) in upper-secondary English and French language teaching. Shaun’s research is in sociolinguistics in educational contexts, language planning and language policy, and in language attitudes and ideologies. A significant part of his recent work involves the integration of Visual Thinking Strategies (VTS) into language education. He investigates its potential impact in language teaching and learning, and its implications for the development of critical multimodal literacies.
Publikationer
-
2024 | Konferensbidrag
Using Visual Thinking Strategies (VTS) to support Universal Design for Learning's (UDL) multiple means of engagement, representation, action and expression
Margaret Flood, J. Shaun Nolan, Fred Boss
-
2024 | Konferensbidrag
Visual Thinking Strategies to Support the UDL Guidelines
Margaret Flood, Fred Boss, J. Shaun Nolan
-
2024 | Konferensbidrag
Comparing Trajectories for the Support of Research Literacy Development in Pre- and In-service English Teachers in the Nordic-Baltic Region
J. Shaun Nolan
-
2024 | Konferensbidrag
Visual Thinking Strategies and the use of images as a language learning tool
J. Shaun Nolan
-
2024 | Konferensbidrag
Research Literacy Development in Teacher Education Programmes in the Nordic-Baltic Region
Anna Wärnsby, J. Shaun Nolan