Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Presentation
Nathalie Auer är universitetslektor i högskolepedagogisk utveckling med inriktning mot digitalt lärande i högre utbildning vid Centrum för akademiskt lärarskap.
Utbildning
Nathalie Auer har sin doktorsexamen i E-learning and Learning Technologies från University of Leicester, Storbritannien.
Forskningsintressen
Hennes forskningsintressen faller inom områdena digitalt lärande, digital kompetens och metakognition tillämpat på digital läsning. Hennes nuvarande forskningsprojekt är en del av ett internationellt forskningsprojekt educovid19.wordpress.com. Projektet syftar till att undersöka hur den nuvarande COVID19-pandemin har förändrat utbildningspraxis runt om i världen. Läs mer om educovid19
Undervisning och andra arbetsuppgifter
Hon undervisar i kursen Collaborative Learning in Digital Learning Environments och hon ansvarar för kursen Akademiskt lärarskap. Hon arbetar med Malmö Universitets digipedagoger och IT-pedagoger för att inspirera kollegor till digitalisering av utbildning. För närvarande deltager hon i ett pilotprojekt om hybridundervisning. Dessutom är hon systemförvaltare för Ouriginal, systemet för plagiatkontroll på Malmö Universitet.
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Behind the scenes of doctoral success: a mixed methods approach to exploring PhD supervision courses in Swedish higher education institutions
Christos Karampelias, Martin Stigmar, Natalia Auer
-
2023 | Konferensbidrag
The Changing Demands on Diverse Faculty’s Digital Competence in Hybrid Learning Environments
Nathalie Auer, Katherine Doerr
-
2023 | Konferensbidrag
Round table: University educators’ profession in post-pandemic hybrid higher education teaching and learning environments- opportunities and challenges.
Martin Stigmar, Adrian Lundberg, Marie Leijon, Nathalie Auer, David Rosenlund, Katherine Doerr
-
2023 | Artikel i tidskrift
The multifaceted skill set of supervisors
Nathalie Auer
-
2023 | Kapitel i bok, del av antologi
Formative assessment in hybrid learning environments.
Nathalie Auer