Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
- Innovation och nyttiggörande
-
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med studenter
- Unga Talanger till Skånsk Industri för Cirkulär Tillväxt
- Samarbeta med forskare
- Kultursamverkan
- Stöd Malmö universitet
- Alumni & vänner
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan

Presentation
Biträdande prefekt på NMS
Ansvarar för planering av institutionens tjänsteplanering för personalen och samordning av kursutbudet samt uppdragsutbildning med Cesam och RUC. Ingår i institutionsrådet och institutionens ledning. Är prefekts ställföreträdare vid institutionen
Studentansvarig med följande uppdrag:
Ansvarar för samordning och uppföljning av kursvärderingar.
Ansvarar för studentärenden, studiesamtal, valideringsärenden, plagiatfall, studiegång, studenter med särskilt stöd och samverkan med Studenthälsan/Pedgogisk stöd
Ansvarar för uppföljning av Studenters Rättigheter och Skyldigheter
Ansvara för att kvalitetssäkra NMS bedömning vad gäller utlåtande och yttrande.
Arbetsområden inom utbildning
Mina specialintressen rör grundutbildning,internationalisering, globalisering och lärarutbildning. Specialiserad på undervisning och lärandeprocesser utifrån ett rättighetsbaserat perspektiv. Arbetsområdet spänner över medborgarkunskap, utbildning för alla, barns rättigheter, jämställdhet och yttrandefrihet samt matematikdidaktik, pedagogik, kooperativt lärande och didaktik.
Erfarenhet
Jag har 20 års erfarenhet av undervisning i det svenska skolsystemet och 20 års erfarenhet av undervisning vid Fakulteten för lärande och samhälle (LS). 2004 - 2019 arbetade jag i huvudsak med matematikundervisning, verksamhetsförlagd utbildning, uppdragsuppbildning och utbildningsvetenskapliga kurser.
Mellan 2009 och 2016 arbetade jag med SIDA:s International Training Programme Child Rights, Classroom och School Management som mentor för Namibia, Kambodja, Sierra Leone och Mozambique samt som föreläsare i programmet för Lunds universitet. Under dessa år utvecklades stabila internationella kontakter i 16 utvecklingsländer på nationell, regional och lokal nivå. Dessa kontakter har bidragit till att LS har Linnaeus Palme Partnerskap med Makerere University i Uganda och Samtse College of Education,Univeristy of Bhutan samt möjliggjort ett flertal vfu-utbyte och MFS-praktik utomlands för lärarstudenter. Jag har under dessa år genomfört internationella seminarier i 17 utvecklingsländer och besökt Namibia, Moçambique och Kambodja regelbundet varje år som mentor för utvecklingsprojekt.
Från 2019 är jag biträdande prefekt på NMS.