Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Jag är teknisk fysiker och disputerade i byggnadsmekanik 2009. Utöver detta har jag forskat och undervisat i teknisk akustik och vuxenutvecklingspsykologi.
Jag har också tillämpat vuxenutvecklingen inom den högskolepedagogiska forskningen och praktiken där jag tilldelats kompetensgraden ETP, Excellent teaching practitioner. Huvuddelen av min undervisning sker på byggingenjörsprogrammet, främst i strukturmekanik och byggnadsakustik.
Nuvarande forskningsaktiviteter inkluderar inre utveckling inom hållbarhetsfrågor, inomhusmiljöer samt ledarskaps- och organisationsutveckling. De många olika inriktningarna har drivit fram ett intresse för tvärvetenskapliga ansatser, som att studera hur människor förstår och hanterar komplexa frågeställningar, t ex frågor om hållbarhet, energi eller inomhusmiljöer.
Publikationer
-
2024 | Konferensbidrag
Story developing citycomplexities
Jonas E Andersson, Benedikte Borgström, Kristian Stålne
-
2021 | Artikel i tidskrift
Transdisciplinary Research on Indoor Environment and Health as a Social Process
Kristian Stålne, Eja Pedersen
-
2021 | Artikel i tidskrift
Good indoor environmental quality (IEQ) and high energy efficiency in multifamily dwellings: How do tenants view the conditions needed to achieve both?
Eja Pedersen, Jonas Borell, Yujing Li, Kristian Stålne
-
2020 | Artikel i tidskrift
A dialogue map of leader and leadership development methods: A communication tool
Sofia Kjellström, Oskar Törnblom, Kristian Stålne
-
2020 | Artikel i tidskrift
Six ways of understanding leadership development: An exploration of increasing complexity
Sofia Kjellström, Kristian Stålne, Oskar Törnblom
Forskningsprojekt
I publikationsdatabasen Diva kan du se avslutade projekt.