Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Bahtijar
Vogel
Prefekt/Universitetslektor/Docent
bahtijar.vogel@mau.se
040-665 70 12
orcid.org/0000-0001-6708-5983
Presentation
Bahtijar Vogel is an Associate Professor (docent), Head of the Department of Computer Science and Media Technology at the Faculty of Technology and Society, Malmö University. He holds a PhD in Computer Science from Linnaeus University. His research focuses on software engineering, architecture, and the Internet of Things (IoT), where he develops the concept of an open architecture for deploying flexible, evolvable, and usable systems in various application domains and contexts, particularly in dynamic operating conditions and environments. With open architectures, his research promotes openness in terms of open source components, open data standards, and open innovation.
Vogel is an active member of the Internet of Things and People Research Centre (IoTaP) at Malmö University.
Dr. Vogel teaches within the Applied Data Science master's program. Currently, he is the course responsible for "Data and Society" and "Research Methods of Computer Science and Fundamental Computational Theory" courses. Additionally, he is responsible for the PhD-level course in the Internet of Things and People Seminar Series. His teaching engagements also cover areas such as web and mobile development, cross-platform development using JavaScript, testing web and mobile applications, agile development practices, architectures, and software design, among others. Furthermore, Dr. Vogel has worked in the industry as an IT architect consultant, software engineer, and software developer for a couple of years.
Publikationer
-
2024 | Konferensbidrag
Conceptual Design of Multimodal Learning Analytics for Spoken Language Acquisition
Hamza Ouhaichi, Daniel Spikol, Zaibei Li, Bahtijar Vogel
-
2024 | Konferensbidrag
A SYSTEMATIC REVIEW OF MULTIMODAL LEARNING ANALYTICS DESIGN MODELS AND FRAMEWORKS
Hamza Ouhaichi, Daniel Spikol, Bahtijar Vogel
-
2024 | Konferensbidrag
Analytics in Glocal Classrooms: Integrating Multimodal Learning Analytics in a Smart Learning Environment
Hamza Ouhaichi, Daniel Spikol, Bahtijar Vogel, Zaibei Li
-
2024 | Konferensbidrag
Learning Swedish with AI: Exploring Multimodal Learning Analytics in Spoken Language Acquisition
Hamza Ouhaichi, Daniel Spikol, Bahtijar Vogel
-
2024 | Konferensbidrag
Guiding the Integration of Multimodal Learning Analytics in the Glocal Classroom: A Case Study Applying MAMDA
Hamza Ouhaichi, Daniel Spikol, Bahtijar Vogel
Forskningsprojekt
I publikationsdatabasen Diva kan du se avslutade projekt.