Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
LS målbild 2023–2033
Här hittar du Lärande och samhälles målbild – fakultetens gemensamma vision och ambitioner 2023–2033.
Sammanfattning av innehållet
Målbilden i korthet
Under 2022-2023 har Fakulteten för lärande och samhälle (LS) arbetat med en målbild genom diskussioner med medarbetare.
Fakulteten har rötter i Lärarhögskolan i Malmö och har idag Sveriges tredje största lärarutbildning. Unikt för LS är de integrerade utbildningsvetenskapliga kompetenser som skapar starka akademiska miljöer för arbete inom utbildning, forskning och samverkan med svensk skolvärld.
Fakulteten för lärande och samhälles målbild för 2033 innebär i korthet:
- Att fakulteten har internationellt och nationellt starka kunskapsmiljöer där det råder en god balans och samspel mellan forskning, utbildning och samverkan.
- Att fakulteten präglas av mångfald, sammanhang och tillhörighet, som skapar mervärde och är en grundförutsättning för den höga kvaliteten i vår forskning och utbildning.
- Ett starkt globalt och lokalt samhällsengagemang i både utbildning och forskning.
- En stark bildningsambition där akademisk integritet, akademisk identitet samt demokratiska och medmänskliga värden är centrala utgångspunkter.
Hur målbilden ska uppnås beskrivs i ett antal ambitioner, exempelvis att skapa goda strukturella villkor för kärnverksamheten, gemensamma arenor för att mötas och lära av varandra samt en miljö som är trygg, lättnavigerad och studiefrämjande.
Ladda ner broschyr
Vill du ta del av hela målbilden så finns den beskriven i pdf-format.
Målbild 2023-2033 – Fakulteten för lärande och samhälle (pdf)